Ako sa ľahko učiť a viac si pamätať

Pre tentokrát som sa rozhodla odbočiť troška na inú tému a to je učenie, nakoľko nastúpim na vysokú školu a pravdu povediac, doteraz som sa nezvykla učiť. Ja osobne patrím k tým lenivým ľuďom, ktorý našťastie niečo i vedia, ale učiť sa „nebudú“. Radšej poupratujem celý byt, ako sa učiť, no toto mi na VŠ už neprejde. Preto som sa rozhodla siahnuť po knižke Jak se snadno učit a více si pamatovat





Vzhľad
Kniha má celkom zaujímavý obal. Modrú farbu mám veľmi rada. Najviac sa mi už na obale páči, že je písané, že kniha bude obsahovať techniky, cvičenia a rôzne výsledky.

Obsah
Kniha sa delí na 5 hlavných kapitol + prílohy a niekoľko podkapitol. Kniha obsahuje množstvo užitočných informácií, ktoré som doposiaľ o učení nevedela a taktiež zaujímavé cvičenia či poznatky, ako sa „dokopať“ k učeniu a ako sa efektívnejšie učiť. Samozrejme, záleží to aj od toho, aký typ pamäte máme.

Osobná skúsenosť
Mne osobne táto kniha vyhovuje a som s ňou spokojná. Na môj vkus je písaná celkom pohodovým štýlom, avšak našla som i pasáže, ktoré boli na mňa mierne komplikované a musela som si ich viackrát prečítať.



V tejto knihe ma veľmi oslovili rôzne cvičenia. Niektoré mi sadli, iné nie. No v každom prípade, určite budú mojou inšpiráciou a budem ich mať na pamäti, keď nastúpim na VŠ a budem sa musieť učiť nespočetné množstvo strán a učív z rôznych oblastí.

V tejto knihe ma taktiež oslovili i rôzne grafy a obrázky, ktoré nám majú pomôcť pochopiť nejaké informácie o našom mozgu. V tejto knihe nájdeme i reálne informácie o mozgu, na základe ktorých sa odvíja náš systém učenia alebo inak povedané, systém, ktorý by sme mali aplikovať pri učení, aby si náš mozog pamätal veci nie len krátkodobo, ale aj dlhodobo a hlavne, aby sme sa veľmi ľahko a rýchlo dokázali naučiť väčšie kvantum informácií.

A čo ma oslovilo na tejto knihe? Povedala by som, že som typ človeka, ktorý má krátkodobú pamäť, teda dokážem sa naučiť kvantum učenia za niekoľko hodín, ale informácie a celé učivo mi v hlave zostane len krátku chvíľu. Asi takto som sa učila i na maturitu. Posledné 3 dni pred maturitami som sa naučila všetko, čo som potrebovala na maturity, avšak po maturitách mi všetky informácie a učivá vyfučali z hlavy, napriek tomu, že som zmaturovala na známky 1, 1, 2.

V tejto knihe som našla rôzne cvičenia, ktoré sa mi zapáčili a oslovili ma a určite ich pri učení aj využijem.

Úryvok

Kapitola: Pusťte se do psaní!
Přesne tak, pusťte se zkrátka do toho! Naprosto přirozeně a uvolněně, jako byste to dělali odjakživa.
Čistý lisk papíru, který (v našich představách) reptá, nesouhlasně se krčí a mačká kvůli každému slovu, jež na něj napíšeme, anebo prázdná obrazovka, jež se na nás škodolibě šklebí, nám zpočátku většinou nahánějí hrůzu. Tuto prázdnotu a strach můžeme překonat jedině tím, že začneme psát. Bude nám však chvíli trvat, než se „zahřejeme na provozní teplotu“. Pokud pro nás psaní odborných posudků, úvah a článků není každodenní rutinou, musíme se do něj nejprve dostat. Po určité době si s úlevou všimnete, že vaše dřívější problémy s formulováním myšlenek již téměr vymizely.
(Túto kapitolu som vybrala hlavne preto, lebo som mala aj ja s týmto pri blogovaní problém. Nie že by som nechcela blogovať, ale nevedela som nájsť tie správne slová a myšlienky napísať na papier. Teraz, keď už blogujem nejaký ten mesiac mi to ide ako po masle, čo ma veľmi teší.)

Hodnotenie
Ja osobne som celkovo s touto knihou nadmieru spokojná, avšak vzhľadom k tomu, že by ju mladšie generácie nemuseli pochopiť (napr. žiaci základnej školy), dávam jej 9/10 bodov.



Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať kníhkupectvu preskoly.sk, ktoré mi túto knihu poskytla na recenziu. V prípade, že aj vás táto kniha zaujala, nájdete ju TU.


Menovky: , ,