Motivačný spánok

Na stránke audioteka.sk ma zaujala kniha Motivační spánek, ktorú som si nemohla nechať ujsť.



Základné informácie
Typ: Kompletná audiokniha
Vydavateľ: Nová relaxace
Autor: Roman Svoboda
Jazyk: Čeština
Dĺžka: 1hodina aj 19 minút

Zvukové spracovanie
Napriek tomu, že v nahrávke nie je žiaden šuchot a ani iné rušivé zvuky, myslím si, že by mohla byť o trocha lepšie spracovaná. Na môj vkus je more dosť potichu a na druhej strane rozprávanie hlasnejšie. Zrejme to bol i zámer, avšak v prípade, keď autor nič v nahrávke nehovorí a počúvame iba more a jeho vlny si myslím, že by to mohlo byť trocha lepšie počuť. Ja osobne si počas nahrávky aj 2-3 krát prestavujem zvuk, nakoľko keď autor začne hovoriť, tak ma to ruší a keď to stíšim, nepočujem more. Avšak v prípade, keď už hlasitosť ako-tak nastavím, táto nahrávka a jej spracovanie je celkom obstojné.

Interpretácia
Interprét má dosť monotónny hlas, avšak zrejme je to spôsobené tým, že ak by nebol monotónny, asi by sme pri tom nezaspali. Ja osobne si myslím, že jeho intonácia je primeraná tomu, že máme pri tejto nahrávke zaspať a nemá nás to rušiť. Veď ako sám uviedol, nehovorím nám ale nášmu podvedomiu. Takže s interprétom som celkom spokojná. Jediné, čo mi vadí je úvod nahrávky.

Obsah
Táto zaujímavá technika nám má pomôcť zaspať a behom nášho spánku nám bude do podvedomia vrývať pozitívne sugescie, ktoré nám zlepšia život. Je dokázané, že v stave medzi bdením a spánkom je naše podvedomie najprístupnejšie a práve v takejto fáze s nami pracuje Roman Svoboda, ktorý sa nám pomocou pozitívnych sugescií snaží zlepšiť život. Pokiaľ budeme tieto pozitívne sugescie počúvať pred spaním po dobu 30 dní, pocítime pozitívne zmeny.

Osobná skúsenosť
Ako som už spomínala, na môj vkus má táto audiokniha trocha dlhý úvod, ktorý je monotónny a nudný. Po tomto úvode je audiokniha ale už naozaj veľmi dobrá a celkom som si ju i obľúbila. Napriek tomu, že som túto knihu ešte nepočúvala ani 30 dní, cítim u seba pozitívne zmeny.

Keď som začala počúvať túto audioknihu, teda ešte deň pred tým som bola chorá, veľmi ma bolelo hrdlo a k lekárke som nechcela ísť. Som typ človeka, ktorý ak choroba neustúpi aspoň čiastočne do týždňa, až vtedy ide k lekárovi a je ochotný zobrať lieky. Samozrejme, takmer nikdy sa do týždňa bez liekov nevyliečim. Keď som začala počúvať nahrávku, v prvý deň som necítila žiadnu výraznú úľavu a ešte k tomu sa pridala nádcha. Na druhý deň ma prestalo bolieť hrdlo, avšak nádchu som ešte mala. No na tretí deň mi nádcha výrazne ustúpila, hrdlo ma už vôbec nebolí a to všetko bez liekov, len s touto nahrávkou. Samozrejme, možno je to náhoda, no určite ma tento výsledok potešil.

Čo sa týka celkového dňa, odrazu nepociťujem taký veľký tlak a nechuť každé ráno vstávať. Resp. už nie som taká lenivá a život preciťujem s väčším elánom ako doteraz.

Čo sa týka spánku, obvykle zaspím po 2-3 hodinách ležania v posteli a to aj v prípade, že som unavená. Neviem zaspať skôr ako o 2hej ráno som už viac ako rok nezaspala. S touto nahrávkou chodím spávať o 23:00 a to bez toho, aby som bola unavená. Jednoducho, nechcem toľko ponocovať a čo ma zaráža, zatiaľ som iba raz vypočula nahrávku do konca a ostatné dni si nepamätám, že by nahrávka skončila a že by som ju dopočúvala. Takže aj keby to zdravie bola náhoda, spánok určite náhoda nie je a to ma veľmi teší. Určite mi pomáha oveľa rýchlejšie zaspať.

Túto audioknihu budem počúvať aj naďalej a verím, že výsledky budú čím ďalej tým väčšie a intenzívnejšie. No v prípade, že by táto nahrávka mala na mňa vplyv len v rámci spánku, aj to je veľmi veľký pokrok.

Hodnotenie
Túto audioknihu hodnotím 9/10, nakoľko sa mi nepáčil na môj vkus dlhý úvod. Inak je táto kniha naozaj veľmi dobrá. Je určená pre všetkých (ženy i mužov), účinky sa u mňa dostavili. Konečne viem spávať, cítim sa veselšie a nádcha a bolesť hrdla mi už po pár dňoch ustúpili sami od seba.




Menovky: , ,