Lexikón liečivých kameňov

Už dlhšie si robím „zálusk“ na knihu minerálov alebo inak povedané, polodrahokamov.
Tak, práve nastal čas, urobiť si radosť jednou takouto knihou, konkrétne Vreckovým lexikón liečivých kameňov.


Výzor
Hoc je názov „vreckový lexikón“, mne osobne by sa do vrecka nezmestil. No v každom prípade, je to naozaj veľmi veľké zhrnutie všetkých informácií o tých najznámejších i menej známych polodrahokamoch.

Kniha už na prvý pohľad vyzerá veľmi dobre a dáva nám jasne najavo, že tieto liečivé kamene nemusia byť iba v surovom stave, ale môžu byť i vybrúsené či dokonca vytvarované do rôznych tvarov.
Kniha má veľmi pekný obal.

Obsah
Tento lexikón obsahuje nespočetné množstvo známych i menej známych liečivých kameňov, spolu s ich fotkami a informáciami o nich. Každý polodrahokam má pri sebe napísanú i osobitnú starostlivosť (napr. nabíjanie na slnku).

V knihe som taktiež našla i „zdravotného radcu“, vďaka ktorému sa viem rýchlo a ľahko orientovať, ktorý kameň je na aký zdravotný problém vhodný.

Osobná skúsenosť
Konkrétne túto knihu som videla už u viacerých predajcov polodrahokamov a ezoterických vecí. Ja osobne som sa do nej vždy musela pozrieť, keďže mám veľmi rada liečivé kamene.
Táto kniha je prehľadná a veľmi rýchlo sa v nej dokáže zorientovať i človek, ktorý ju nikdy nemal v ruke.

Kniha je písaná veľmi ľahkým a jednoduchým štýlom tak, aby ju pochopil i „amatér“ v tejto oblasti a aby sa vďaka tejto knihe mohol naučiť niečo nové. Veľmi ma oslovila i časť „starostlivosť o kamene“, ktorá je pri každom kamene odlišná. Ja osobne mám veľmi veľkú zbierku rôznych kameňov, avšak každý kameň sa nabíja nejak inak a mala som v tom už chaos. Vďaka tejto knihe mi stačí nalistovať kameň a hneď viem, ako ho mám nabiť. (Napr. pri splne, na slnku alebo pod tečúcou vodou).

Kniha obsahuje nie len obrázky, ale aj odrody rôznych kameňov a ich farebnú odlišnosť. Napr. Jaspis je naozaj rôznorodý. Môže byť červený, oranžový ale aj čierny či bodkovaný. Pre lepšiu orientáciu tu nájdeme rôzne odrody spolu s ich farebnosťou.

Ja osobne by som sa označila za pokročilého začiatočníka, nakoľko sa v tých základných kameňoch napr. ruženín, ametyst, kryštál, orientujem, avšak zďaleka nepoznám všetky kamene i napriek tomu, že sa v tejto oblasti veľmi rada vzdelávam. Vďaka tejto knihe sa môžem vzdelávať a možno sa raz stanem expertom na liečivé kamene.

Hodnotenie
V každom prípade jej nemôžem dať iné hodnotenie, ako 10/10, nakoľko je prehľadná, plná zaujímavých informácií a hlavne množstva polodrahokamov.


Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať kníhkupectvu preskoly.sk, ktoré mi túto knihu poskytlo. V prípade, že aj vás zaujímajú liečivé kamene a máte záujem sa o nich dozvedieť niečo viac, túto knižku nájdete TU

Menovky: , ,