Maďarsko-český ilustrovaný slovník

Niekto sa učí anglicky, iný nemecky a mňa osobne chytila za srdce maďarčina. Nakoľko mám vizuálnu pamäť, nemohla som si nechať ujsť jeden z podľa mňa najlepších slovníkov maďarsko – český ilustrovaný slovník.

Vzhľad
Už na prvý dojem ma tento slovník veľmi oslovil. Takmer každý slovník má na začiatku buď vlajky alebo jednofarebný podklad s nápisom Maďarsko-slovenský slovensko-maďarský slovník. Tento slovník už na prvý pohľad vyzerá inak. Samozrejme, nápis maďarsko-český slovník tam ostal, avšak tento nápis nie je na jednofarebnom podklade, ale na obrázkoch, čo už na prvý pohľad vypovedá o jeho spracovaniu.

Obsah
Tento slovník je delený na niekoľko kapitol, ako sú napríklad ľudia, dom, človek ... Veľmi sa mi páči jeho obsah, kde veľmi rýchlo a pohodlne nájdem tú kategóriu a teda i to slovo, ktoré práve hľadám.
Na každej stránke je cca 15-20 obrázkov, ktoré sú veľmi jasne viditeľné a názvy pri nich, ich pomenovanie je čitateľné. Pri každom obrázku je tak české ako aj maďarské pomenovanie týchto vecí.
Kniha obsahuje tie najdôležitejšie a najzákladnejšie veci, ktoré potrebujeme pri komunikácií a dorozumení sa v Maďarsku.

Osobná skúsenosť
Tento slovník som si jednoducho zamilovala.
Ja osobne nemám hlavu na jazyky, avšak do maďarčiny som sa i tak pustila, nakoľko žijem v meste, kde je naozaj nespočetné množstvo Maďarov, a teda nie len že sa mi maďarský jazyk páči, ale aj ho môžem využívať.

Ja osobne som si zakúpila už nespočetné množstvo slovníkov, avšak zatiaľ bezvýsledne. Samozrejme, niektoré slová sa na mňa, ako sa hovorí, nalepili. Avšak nebolo ich veľa.

Nakoľko mám vizuálnu pamäť, z tohto slovníka sa mi oveľa ľahšie učí. Dokážem si oveľa rýchlejšie zapamätať slovíčka, nakoľko tieto veci pred sebou vidím a teda si ich dokážem i predstaviť. „Vidím pred sebou“ konkrétnu stranu s obrázkom i dvojjazyčným pomenovaním.

Kniha je veľmi prehľadná. Na každej strane je cca 15-20 obrázkov strednej veľkosti, takže sú obrázky veľmi dobre viditeľné. Obrázky sú jasné a zreteľné, preto bez váhania viem, o akú vec ide. V každom prípade, ak som nevedela identifikovať obrázok, pri obrázku stál i český názov (alebo naopak, ak som nerozumela českému názvu, vedela som, čo značí obrázok).

Hodnotenie
Ako som už spomínala, kniha je naozaj veľmi prehľadná a oveľa rýchlejšie a viac sa s nej dá naučiť, ako z obyčajného slovníka. Obrázky sú veľmi dobre viditeľné, názvy čitateľné. Preto dávam tomuto slovníku 10/10.



Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať kníhkupectvu megaknihy.sk, ktoré mi ponúklo túto knihu na recenziu. V prípade, že vás táto kniha, tento slovník oslovil, nájdete ho TU.

Menovky: , ,