Naše krásne Slovensko

Pre tentokrát som si pre vás pripravila naozaj zaujímavú a fascinujúcu knihu, ktorý by podľa mňa nemala chýbať v žiadnej domácej knižnici. Ide o 4-jazyčnú knihu o Slovensku.


Vzhľad
Kniha má veľmi pekný a príjemný vzhľad. Ako si už na prvej strane môžeme všimnúť, jedná sa o úkazy a zaujímavosti z celého Slovenska. Tak architektúry ako aj prírodné úkazy.

Obsah
Nezvyčajne rozmanitý a pestrý je zoznam námetov a tém obsiahnutých v slovenských krajinkách zachytených renomovaným fotografom. Na malý priestor uprostred Európy sa sústredili vysoké tatranské končiare aj šíre podunajské roviny, dlhé zalesnené horské pásma i hlboké kotliny plné života. Prírodné scenérie dotvárajú starobylé pamiatky aj moderná architektúra. Príťažlivosť Slovenska znásobujú pamiatky a výtvory zapísané do zoznamu UNESCO, ktoré v tejto knihe, samozrejme, nechýbajú.
Sprievodné texty k obrázkom sú v slovenčine, angličtine, nemčine a francúzštine.

Osobná skúsenosť
Ja osobne mám veľmi rada Slovensko a jeho krásy. Myslím si, že Slovensko patrí k jedným z najkrajších kútov a do Tatier sa veľmi rada vraciam. Samozrejme, Tatry nie sú jediné miesto, ktoré je atraktívne a preto som si svoju škálu „želaných výletov“ chcela obohatiť. Práve to bol dôvod, prečo som siahla po tejto knihe.

Mňa osobne veľmi oslovilo viacjazyčné prevedenie, konkrétne v slovenčine, angličtine, nemčine a francúzštine. Teda v troch najpopulárnejších svetových jazykoch + materinskom jazyku. Práve preto je táto kniha ideálna aj ako darček, keďže by jej mal rozumieť každý.

Myslím si, že takáto kniha by mala byť v každej „domácej knižnici“, nakoľko bývame na Slovensku, na ktoré by sme mali byť patrične i hrdý a taktiež je to kniha, ktorú môžeme ukázať i naším zahraničným kamarátom, známym či rodine. Ako som už spomenula, veľkou výhodou je i to, že je písaná i vo svetových jazykoch, takže je čitateľná, alebo by aspoň mala byť čitateľná, pre všetkých.
V každom prípade, táto kniha obsahuje veľmi veľa nádherných a fascinujúcich miest a fotiek z týchto kútov. Žiaľ, Slovensko má oveľa viac krásnych kútov, ktoré nie sú v tejto knihe zahrnuté. No taktiež sa mi veľmi páči, že sa v tejto knihe nachádzajú nie len prírodné úkazy, ale aj rôzna architektúra. Nie len zeleň, ale aj voda. Mňa osobne fascinujú najviac vodopády.

Hodnotenie
Kniha obsahuje veľmi pekné kúty sveta a naozaj krásne fotky s textom. Na môj vkus je ale textu trocha málo (čo ale zapríčiňuje viacjazyčnosť) a taktiež mám dojem, že má Slovensko oveľa viac krásnych kútov a množstvo krásnych miest v tejto knihe nie je spomenutých, preto je moje hodnotenie 9/10.


Týmto by som veľmi pekne chcela poďakovať kníhkupectvu preskoly.sk, ktoré mi túto knihu poskytlo na prečítanie a zrecenzovanie. V prípade, že vás táto kniha zaujala tak, ako mňa, určite si ju nenechajte ujsť. Nájdete ju TU.

Menovky: , ,