Skutočná láska

Ako každá žena, aj ja hľadám lásku a milujem knihy o láske.
Práve preto som si ako ďalšiu knihu na čítanie zvolila knihu s názvom Skutočná láska.



Výzor
Kniha vyzerá veľmi dobre a zaujímavo. Ja osobne mám veľmi rada zelenú farbu a preto ma tento obal oslovil. Je nevšedný a originálny.

Obsah
Kniha je rozdelená na 16 kapitol ako napríklad Překonejme pýchu, Energie uvědomění, Návrat do života.

Táto kniha nám ukazuje rôzne metódy a cvičenia, ako sa máme správať k ľuďom, ktorých máme radi a ktorých ľúbime. Musíme sa naučiť počúvať toho druhého a pomáhať mu, a to aj v prípadoch, kedy aj my máme zlú náladu. Musíme si na týchto ľudí nájsť čas a nie len s nimi tento čas tráviť, ale aj sa im naozaj venovať a počúvať, čo hovoria. Toto a ešte veľa ďalšieho nájdete v knihe.

Úryvok
Kapitola: Hluboké naslouchání
Pokud tedy někoho milujeme, měli bycom se cvičit v opravdovém naslouchání. Vyslechneme-li druhého s klidem a pochopením, můžeme mu v jeho utrpení ulevit. Hodina strávená takovým způsobem z něho může sejmout velkou část jeho bolesti. V naší komunitě v Plum Village, kde praktikujeme tato cvičení, na hluboké naslouchání klademe velký důraz. Každý týden se jednou či dvakrát scházíme, jen posloucháme a přitom mlčíme. Zhluboka dýcháme a otevíráme srdce, abychom se trénovali v tom, že druhému skutečně hluboce nasloucháme. Hodina věnovaná tránování tohto umění je velice účinně strávený čas. A je to také něco nesmírně cenného, co můžeme nabídnout milovanému člověku.

Osobná skúsenosť
Kniha má veľmi pekný obal. Je písaná veľmi ľahkým a jednoduchým štýlom, avšak niektoré kapitoly na mňa pôsobili trocha nudne a chýbal mi v nich konkrétnejší opis.

Myslím si, že je táto kniha veľmi dobrá a prospešná najmä pre ľudí, ktorí majú krízu v láske alebo nejaké ľudské spory.  V tejto knihe som našla veľmi zaujímavé príklady a hlavne som sa dozvedela veľmi zaujímavé poznatky, ktoré mi dodnes nedošli.

Táto kniha mi dala rôzne rady, ako zlepšiť svoje vzťahy, či už s rodičmi alebo partnerom. Až teraz som pochopila, že som bola občas až príliš sebecká a v láske určite nemôžeme byť sebecký a egoistický, čo som mnohokrát bola, avšak nevedomky.

Hodnotenie
Kniha je celkom zaujímavá. Má zaujímavé myšlienky, avšak v niektorých pasážach mi chýba konkrétnejší opis. Preto dávam tejto knihe 8/10.


Týmto by som veľmi pekne chcela poďakovať nakladateľstvu metafora.cz, ktoré mi túto knihu poskytlo. V prípade, že vás táto kniha oslovila, nájdete ju TU

Menovky: , ,