Čajové pečivo s cikycak.cz

Na stránke cikycak.cz som našla naozaj množstvo vykrajovačiek za rozumnú cenu. A ako správna kuchárka som si ich nemohla nechať ujsť.

Ja osobne veľmi rada pečiem, či už jednoduchšie alebo zložitejšie koláče a to hlavne v prípade, kedy chcem niekoho prekvapiť, potešiť alebo oslniť.


Aby koláčiky vyzerali čo najlepšie, používam zaujímavé vykrajovačky rôznych tvarov a motívov. Na cikycak.sk som našla naozaj veľké množstvo vykrajovačiek a to dokonca i také, ktoré som ešte nikde inde nevidela.

Môj výber
Ako prvý mi do oka padol psík. Som veľkou milovníčkou tých štvornohých chlpáčov, ktorý mi dokážu vyčariť i v tých najhorších časoch úsmev. A preto mi nemohli chýbať ani v kuchyni.

Samozrejme, tam kde je pes, nesmie chýbať ani mačka. V mojom prípade mačiatko. Táto vykrajovačka vyzerá naozaj neodolateľne, tak čo potom ešte samotný koláč?

Ďalším mojim adeptom bolo kuriatko. Mne osobne sa kuriatka veľmi páčia a práve táto vykrajovačka je vhodná i na veľkonočné sviatky.

Medveď. Naozaj zaujímavé zviera, ktoré je možné použiť dokonca i pri pečení valentínskych koláčikov – hlavne ak svojho partnera voláte macko.

Prasa je typickým symbolom šťastia a v prípade, že na neho namaľujeme štvorlístok, ukáže naozaj vynikajúco. A nakoľko prináša šťastie, je ideálne naozaj všade.

Delfín je naozaj nádherné a unikátne zviera. Nakoľko ho mám veľmi rada, rozhodla som sa jedno si zakúpiť. A len tak pre zaujímavosť, delfín nie je ryba, ale cicavec.

A napokon tu máme žirafu, ktorú som taktiež ešte nikde nevidela. Zo začiatku som mala strach, že sa jej jej úzky krk rozpadne, no našťastie, nestalo sa tak. Pri tejto vykrajovačke sa dá taktiež veľmi dobre pohrať – hlavne čo sa týka jej fľakov.

Tu nám zvieracie vykrajovačky končia

Ďalšou, nezvieracou vykrajovačkou, ktorá ma oslovila bola podkova s mašľou. Myslím si, že podkova sa hodí takmer na každú príležitosť, nakoľko má prinášať šťastie. Je veľmi pekná a pri správnom farbení a zdobení sa hodí takmer ku každej príležitosti.

V tomto e-shope som našla hviezdu, ktorá nemá stred. Je to veľmi zaujímavé a zaujímalo ma, či sa s ňou bude pohodlne narábať. Narába sa s ňou veľmi dobre a pri vykrajovaní sa cesto nerozpadáva. Zároveň je ideálna tak na bežný deň ako aj zimné obdobie.



Ako tak pozerám, zrejme som „zmákla“ všetky väčšie sviatky.
Bežný deň (9): Delfín, Mačka, Pes, Prasa, Hviezdička, Kuriatko, Podkova, Žirafa, Medveď
Vianoce (4): Hviezdička, Podkova, Medveď, Prasa
Nový rok (3): Hviezdička, Podkova, Prasa
Veľká noc (2): Kuriatko, Prasa
Valentín (1): Medveď (v prípade, že svojho partnera voláte macko)

Jednoduché pečenie spolu s výsledkom
Na pomoc budeme potrebovať iba cesto a zdobič (poprípade lekvár)

Najskôr si pripravíme cesto (250g kokosu, 250g práškového cukru, 42 dkg múky, 1 vajíčko, 1 hera)

Najskôr ho dáme na 10 minút do chladničky

Vyvaľkáme cesto a začneme vykrajovať

Vykrojené kúsky poukladáme na plech

Keď sme minuli celé cesto, dáme koláčiky piecť na 180°C asi na 15 minút

Hotové koláče zdobíme podľa vlastnej fantázie

V prípade, že ste sa rozhodli pre lepené koláče, za pomoci džemu zlepujte dva rovnaké koláče (medveď-medveď, podkova-podkova,...)

A takýto je výsledok



















FOTOGALÉRIA












































Menovky: ,