Kniha citátov

Veľmi rada si na internete čítam rôzne citáty, nad ktorými následne uvažujem a buď sa s nimi stotožním, alebo rozmýšľam prečo nie. V každom prípade ma citáty a rôzne myšlienky inšpirujú a tak som sa rozhodla zakúpiť si veľkú knihu citátov.


Výzor
Kniha má jednoduchý vzhľad, na ktorom sa nedá nič pokaziť. Obálka je v zemitých – hnedých farbách.

Obsah
Citáty od tisícov autorov od staroveku do dnešných dní. Čo povedali a napísali o bežných problémoch života? Aký majú postoj k viere a vede? Čo odporúčajú pri výchove detí? Aký postoj zaujali ku kontroverzným témam? Čo je podľa nich zmysel života? Čo povedali o rozvode, egu, pokore, zodpovednosti, podvedomí alebo o dnešnom modernom veku? Dá sa vôbec vyznať v spleti postojov od tak rozdielnych osobností? Je možno medzi nimi dosiahnuť nejakú syntézu? Autor hľadal pravdu, lásku a poznanie v tisíckach prameňov. Čo ho oslovilo, vypisoval a zoraďoval do stoviek tém. Nechcel zostaviť profesionálnu zbierku ani príručku, vytvoril skutočného svetského a duchovného sprievodcu na ceste hľadania. Takmer 20 rokov systematicky spájal a zatrieďoval mnohoraké i protikladné myšlienky z tisícov zdrojov. V ich vzájomnom pôsobení dnes vidí Ariadninu niť, ktorá ho nielen sprevádzala labyrintom života, ale mu ukázala aj svetlo poznania.

Zopár citátov pre inšpiráciu
Skutočným umením pamäte je umenie pozornosti. (Samuel Johnson)
Ak je niekto gej a hľadá Boha a má dobrú vôľu, kto som ja, aby som ho súdil? ( Pápež František)
Chceš byť šťastný? Tak sa nauč najskôr trpieť! (Ivan Turgenev)
Kto mnoho sľubuje, od toho veľa nečakaj. (Francúzske príslovie)

Osobná skúsenosť
Veľmi ma oslovila táto kniha. Myslím si, že zoskupenie rôznych citátov na všelijaké témy bol naozaj perfektný nápad.

Podľa mňa je táto kniha ideálna na zamyslenie, rovnako ako aj darček. Človeka inšpiruje, poradí a možno i motivuje.

V knihe sú rôzne myšlienky, výroky, rady, úvahy, múdrosti, ktoré inšpirujú človeka a možno mu ukážu i ten správny smer na ceste životom.

Táto kniha umožňuje rýchle vyhľadávanie, vďaka krížovým odkazom, indexom autora i témam.
Veľmi ma oslovilo i to, že v knihe nie je písané iba meno autora citátu či myšlienky, ale aj kto to bol, napr. Škótsky lekár a spisovateľ.

No najlepšie na tejto knihe je to, že je to zoskupenie starých i nových názorov či myšlienok, ktoré nám s časti umožňujú porovnávať myšlienky a myšlienkový pochod predtým a teraz.

Hodnotenie
Naozaj veľmi pekne spracovaná kniha, trocha mi však vadí menšie písmo, ktoré sa v knihe taktiež nachádza, avšak malým písmom sú písané najmä nepodstatné veci. Preto dávam knihe 9,5/10 t.z. 10/10 


Týmto by som veľmi pekne chcela poďakovať nakladateľstvu marencin.sk, ktoré mi túto knihu poskytlo ako recenzný výtlačok. V prípade, že aj vás táto kniha zaujala, nájdete ju TU

Menovky: ,