Sila prítomného okamihu

Knihu Sila prítomného okamihu som si už dlhšie chcela kúpiť, len som ju nejak obchádzala, alebo som si zakaždým zakúpila iný titul. Tentokrát mi však „udrela“ do očí a tak som si ju konečne vybrala.
Sila prítomného okamihu (Eckhart Tolle)


Výzor
Obal je veľmi pekný a zároveň jednoduchý. Celý obal je pestrý a myslím si, že mu nie je čo vytknúť.

Obsah
Kniha sa už pri svojom prvom vydaní stala bestsellerom. Patrí k vzácnym knihám, ktoré majú moc radikálne zmeniť život.

Eckhart Tolle je súčasný duchovný učiteľ, ktorý sa neprikláňa k nijakému konkrétnemu náboženstvu alebo duchovnej tradícii. Píše s nadčasovou a nekomplikovanou jasnosťou starých duchovných majstrov a odovzdáva jednoduchý a pritom hlboký odkaz: Najpriamejšia cesta ku šťastiu a spokojnosti je schopnosť naplno žiť v prítomnosti.

Jeho jasné posolstvo a presvedčivé slová objasňujú filozofiu, ktorej paralely nachádzame v budhizme. Tajomstvo spočíva v uvedomení si skutočnosti, že naše ego sa upína na minulosť (hoci sa už nedá zmeniť) a budúcnosť (hoci ju nemôžeme poznať). Pochopenie, že jediná skutočná realita je prítomný okamih, umožňuje zbaviť sa neplodného pripútania k predstavám a naplno prijať život.

Osobná skúsenosť
Túto knihu mi odporúčalo už množstvo ľudí. Že vraj je veľmi dobrá a kvalitná, vlastne aj to bol dôvod, prečo som po nej tentokrát siahla.

Na môj vkus je to trocha ťažšie čítanie. V knihe je naozaj veľmi veľa hlbokých myšlienok, ktoré človek nemôže len tak preletieť. Musí sa nad nimi zamyslieť a teda sa túto knihu nedá len tak čítať. Musíte mať na to v prvom rade chuť a množstvo času.

Autor v nej dáva zaujímavý pohľad na život. Núti nás zamyslieť sa nad životom a uvedomiť si, či sa nám náš aktuálny stav (kde práve v živote stojíme) páči, alebo nie. V prípade, že sa nám nepáči, musíme zo sebou niečo urobiť a začať inak rozmýšľať. No v prípade, že sa nám páči, sme na tej najlepšej ceste a máme v takomto živote i pokračovať.

Táto kniha mi príde ako vyšší level toho, ako je „The Secret“ a podobné tieto knižky. Netvrdím, že The Secret a pod. nemám rada, avšak táto kniha je rozhodne určená už pre tých pokročilejších. Ak si na ňu trúfate, rozhodne po nej siahnite – neoľutujete. Z knihy cítim naozaj nesmierny pokoj a napĺňa ma. Zároveň sa spisovateľ snaží čo najjednoduchšie vysvetliť všetko o čom síce vieme, ale nejak sme to nepochopili.

Túto knihu môžem odporúčať všetkým, ktorý aj po prečítaní duchovných kníh stále hľadajú ešte niečo viac. Napriek tomu, že sa mi život zmenil, stále to ešte nie je to pravé orechové. Pre tých, ktorý majú ochotu zmeniť niečo vo svojom živote v prospech seba, aby sa im začalo dariť a boli čoraz viac a viac šťastný. 

Myslím si, že to že sa mi práve táto kniha dostala v tento okamih do ruky nie je náhoda.

Hodnotenie
V konečnom dôsledku som s knihou nadmieru spokojná a splnila moje očakávania ako aj to, ako mi ju opisovali kamaráti. Preto nemôže byť moje hodnotenie iné, ako 10/10


Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať kníhkupectvu Preskoly.sk, ktoré mi túto knihu ponúklo k recenzií. V prípade, že aj vás táto kniha oslovila, nájdete ju TU.

Menovky: , ,