Tvorba šperkov so stoklasa-sk.sk

Na stoklasa-sk.sk som si zakúpila komponenty, na tvorbu šperkov. Konkrétne prírodné korále – minerály ( sodalit, ruženín, jaspis leopardífluorit). Silonový vlasec, klieštebox na tvorbu bižutérie a v prípade trocha ťažšieho postupu i bavlnenú šnúrku, ktorú nájdete napríklad TU

V prípade, že sa chcete dozvedieť o týchto kameňoch čosi viac, kliknite SEM.

Tvorba náramku
Na tvorbu náramku budem potrebovať silonový vlasec, kliešte, box na tvorbu bižutérie, lepidlo a minerály.

Tvorba náramku - postup 
Ako prvé si odstrihnem kúsok silonového vlasca, o veľkosti šírky zápästia + pár centimetrov. Ja osobne som si túto dĺžku namerala podľa náramku, ktorý nosievam. Tento silonový vlasec musí byť cca o 0,5-1cm dlhší, aby som mohla ukonči silon koncovou časťou z boxu. Túto koncovú časť je možné zakúpiť i samotne, napríklad TU.

Z jednej strany zľahka ohnem silonový vlasec, ktorý za pomocou sekundového lepidla pripojím na koncovú časť. Následne za pomoci klieští túto koncovú časť uzavriem, najprv z jednej a potom z druhej strany. (Hoc lepidlo nie je potrebné, ja ho používam ako uistenie, že sa mi náramok nerozpadne.) Následne na otvor tejto koncovej časti pripojím spojovací krúžok z boxu a jednu koncovú časť. Taktiež je možné tento spojovací krúžok zakúpiť i samotne, napríklad TU.

Keď je tento silikónový vlasec z jednej strany ukončený, som pripravená navliekať minerály na silon. Ja osobne som si zvolila fluorit. Tieto kamene umiestňujem podľa vlastnej fantázie tak, aby sa mi spojenie čo najviac páčilo.

Keď už mám celý náramok navlečený, nasleduje ukončenie náramku koncovou časťou, spojovacím krúžkom a karabinkou. Koncovú časť navliekam rovnako, ako na začiatku. Teda silikon zahnem a „skryjem“ do tejto koncovej časti, ktorú uzavriem za pomoci kliešťov. Následne na krúžok navliekam karabinku, ktorú som mala v boxe, avšak dá sa kúpiť i osamote, napríklad TU a tento krúžok spájam i s koncovou časťou.


Tak a náramok je hotový.

Tvorba náramku ťažšia verzia


Ako prvé si odstrihneme kúsok z nylonového lanka, o dĺžke cca obvod zápästia + 5cm (aby sa nám s lankom lepšie pracovalo).
Následne na toto lanko navlečieme zopár zlomkov magnezitu, podľa vlastnej fantázie (cca 15-20ks). Zlomky premiestnime do stredu lanka a jednu stranu lanka pripevníme k stolu za pomoci lepiacej pásky.

Teraz si zoberieme zelenú šnúrku, ktorou „obídeme“ jednu časť lanka, čo najbližšie pri zlomkoch. Šnúrku si rovnomerne natiahneme, aby bola rovnako dlhá na oboch stranách a začneme robiť „uzle“ – najprv na pravej strane.


Pravú šnúrku prevlečieme na pravej strane ponad ľavú šnúrku. Následne pravú šnúrku prevlečieme popod nylonové lanko a ponad ľavú šnúrku (smerom doprava) – viď obrázok.
Tento istý postup spravíme teraz i na druhú stranu. Ľavú šnúrku prevlečieme na ľavej strane ponad pravú šnúrku. Následne ľavú šnúrku prevlečieme popod nylonové lanko a ponad pravú šnúrku (smerom doprava).

Pravidelne striedame uzly (najprv pravý potom ľavý, pravý, ľavý,...) až dokým nedocielime potrebnú dĺžku, ktorú si odmeriame podľa zápästia. Následne vezmeme koncovú časť a obe šnúrky cez ňu prevlečieme. Koncovú časť upneme čo najbližšie k poslednému uzlu a zatlačíme pomocou kliešťov. Zvyšné šnúrky i lanko odstrihneme čo najbližšie ku koncovej časti.

Následne na koncovú časť pripevníme krúžok a prejdeme na robenie druhej strany náramku – pomocou ružovej šnúrky. S touto šnúrkou pracujeme rovnako ako so zelenou šnúrkou až do okamihu spojovacieho krúžku. Na spojovací krúžok pripevníme karabinku a až potom ju spojíme ku koncovej časti.


VŠETKY MOJE VÝTVORY

 Kombináciu týchto kameňov som zvolila najmä preto, že bude tento náramok tak na lásku, ako aj na učenie a nespavosť. Je jemný a neutrálny, ideálny tak pre ženu ako aj muža. (prevaha zemitých farieb fluoridu, sodalitu a jaspisu leopardieho).










Tvorba náušníc
Tvorba náušníc je o čosi ľahšia, avšak taktiež musí byť i precíznejšia. Na tvorbu náušníc potrebujem minerály, ketlovaciu nyt a afroháčik.

Ako prvé potrebujem ketlovaciu nyt, na ktorú vkladám minerály tak, ako sa mi páči a aby kúsok ketlovacej nyte ostala na ohnutie. Túto ketlovaciu nyt som mala taktiež v boxe, avšak nájdete ju i osamote, napríklad takúto.

Keď už máte minerály dané tak, ako sa vám páči, následne treba ketlovaciu nyt ohnúť za pomoci klieští do tvaru kruhu. Následne na tento vytvorený kruh treba pripevniť afroháčik, ktorý som taktiež mala v boxe, avšak nájdete ho i osamote.

Čo sa týka náušníc, je to oveľa ťažšie, nakoľko treba vytvoriť cca rovnaký krúžok na oboch náušniciach, aby boli rovnako dlhé a veľmi podobné.  Taktiež treba nájsť podobné minerály, aby náušnice boli takmer totožné.

Moje výtvory
Ja osobne som vytvorila jeden magnezitový náramok spolu s náušnicami (biely kameň s čiernymi fľakmi), jeden sodalitový náramok (modrý kameň) a jeden mix sodalitu, magnezitu, fluoritu, jaspisu leopardieho a ruženínu, nakoľko vďaka kombinácií kameňov si môžem vytvoriť presne taký náramok, ako práve potrebujem. Táto kombinácia je určená na lásku a odpútanie sa od rôznych blokád voči ľuďom, nespavosť a lepšie učenie.

!!POZOR!! Ako som písala v úvode, sodalit a jaspis sa nabíja na slnku, kdežto fluorit a ruženín na splne. Preto treba tento náramok nabíjať celý deň na tieni a následne cez noc na splne.


Kamene by sa mali nabíjať 1x za mesiac a umývať pod vlažnou vodou najmenej raz za 15 dní.

Menovky: ,